Spre deosebire de rezervorul unui autoturism cu instalaţie GPL, acumulatorul unui vehicul electric nu poate avea scurgeri detectabile de gaz inflamabil şi nici un are nevoie de o scânteie apărută dintr-o sursă externă pentru a cauza un incendiu sau o explozie.Problemele pot apărea spontan, pornind de la oricare dintre miile de celule Li-Ion, care în urma unui defect apărut cel mai probabil din timpul procesului de fabricaţie se auto-incendiază prin străpungerea membranei care separă elementele volatile ale bateriei. Scânteia este înlocuită cu un scurt-circuit apărut în interiorul acumulatorului.
În mod ideal, distrugerea aleatorie a unei singure celule Li-ion nu ar trebui să cauzeze incendierea întregului acumulator, reacţia în lanţ fiind oprită de sisteme de siguranţă atent proiectate. O primă barieră ar trebui să fie sistemul de răcire cu lichid integrat cu toate vehiculele Tesla si monitorizat permanent de computerul aflat la bord. O ultimă barieră ar trebui să fie învelişul metalic al celulelor Li-Ion individuale şi elemente separatoare care împart grupurile de celule Li-Ion în grupuri distincte.
Producătorul de maşini electrice Tesla a anunţat luni că investighează un videoclip apărut pe reţelele de socializare din China, în care unul dintre vehiculele sale este cuprins de flăcări într-o parcare subterană din Shanghai.